[نام کتاب] تحقیقی پیرامون علوم غریبه

دانلود همه چیز

اراده از آن مرد کور نیرومندی است که بر دوش خود مرد شل بینایی را می برد تا او را رهبری کند.

[نام کتاب] تحقیقی پیرامون علوم غریبه

 

 

 تحقیقی پیرامون علوم غریبه


 شاخه: علوم غریبه    تعداد بازدید: 1866

 زبان: فارسی  نویسنده: محمود زارع
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 25  ناشر: www.bahoo.blogfa.com
 حجم کتاب: 1.01 مگابایت
توضیحات

اینکه آدمی همواره در جستجوی کشف و پی ریزی قوانینی بوده است که بر اساس آن قوانین نسبت به اسرار عالم ( عالمین ) در حد مقدوراتی را خداوند حکیم بالاستعداد در بشر قرار داده است ؛‌ امری روشن و غیر قابل انکار میباشد ولی آیا در این راه تا چه میزان موفق بوده است و یا خیر و اینکه چه روشها و متدهایی در اینخصوص مناسبتر و صحیح تر بوده است ، امری قابل مباحثه میباشد. و مهم آنکه آیا راهی غیر از آن راهی را که از طریق علوم تجربی بشر تاکنون رفته و اتفاقا به نتایج بسیار روشن و درخشانی هم رسیده است ، وجود دارد یا خیر موضوعی قابل تامل میباشد که بنظر میرسد که در این باره موضوع دسته بندی موضوعات عالم هستی امری لازم و ضروری است .
از جمله پهنه ها و گستره هایی که تا حدود زیادی در علوم فرا تجربی همواره مورد بحث و کنکاش بشر بوده است تحت عنوان کلی علوم غریبه در طول تاریخ مدون بشر نمود پیدا کرده است و ای بسا که در این مسیر تردستان فریبکار و خدعه کارانی نابکار با استفاده از جهل عوام و تمسک به این گستره بدروغ دست به سودجویی هایی زده اند که تا حدود زیادی حتی اهل خرد و دانش را نیز به ماهیت و اصل این علم و یا فن دچار شک و تردید و بالطبع بسیاری را بر سر انکار آورده است !
قطعا اشتهای سیری ناپذیر و بویژه حس کنجکاوی بشر نسبت به آینده و حصول اطلاع از وقایعی که در آینده امکان وقوع دارند ، عده ای سودجو را بر آن داشت تا با سوء استفاده از این گرایش مردم و نیز مشکلاتی را که عده زیادی از مردم داشته و ظاهرا در مراجعه به عوامل تجربی و طبیعی راهی برای گره گشایی آن پیدا نمیکردند ،‌این عده سودجو را بر آن داشت تا با تشبث به اهل این فن بقصد فریب و خدعه مردم را سرکیسه کرده و تنها بقصد منافع مادی ضمن آنکه آنها را مورد سودجویی قرار داده بلکه مهمتر باعث ضربه های مهلکی به این علوم هم شده اند.
ظاهرا باید قبول کرد که علوم غریبه را علومی ارثی باید دانست که از اولیاء بارث میبرند! بهمین اعتبار باید قائل شد که هر کسی را نمیتوان وارث این ماترک دانست بلکه شرط در سهم الارث داشتن قرابت و نزدیکی است ، پس کسانی را از این ماترک سهمی است که فی الواقع شرط وارث بودن را داشته باشد.




>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:[نام کتاب] تحقیقی ,پیرامون, علوم غریبه,

] [ 18:13 ] [ علی ]

[ ]