عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور

دانلود همه چیز

اراده از آن مرد کور نیرومندی است که بر دوش خود مرد شل بینایی را می برد تا او را رهبری کند.

عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور
  عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور
 
عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور
عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور


خانواده به‌عنوان زير بنايي‌ترين رکن هر جامعه است که استحکام و بنيان آن جزو ضروريات اساسي است. طلاق اين زيربنا را متزلزل ساخته و تاثيرات حادي بر جامعه دارد. رابطه جنسي شکل دهنده بخشي از ادراکات زوجين از همديگر است و ادراکات جنسي در بين زوجين ارتباط مثبت با رفتارهايي دارد که نگهدارنده و تداوم‌بخش ازدواج است. تحقيقات نشان داده است که صميميت جنسي با صميميت عاطفي در ارتباط است (گريف، 2001) همچنين مشکلات جنسي به سادگي در متن يک رابطه زناشويي سست و لرزان پديدار مي‌شود.
اين مشکلات با سلطه‌گري، تنبيه، حسادت، ترس از بي‌وفايي و تعارض‌هاي مداوم در زمينه‌هاي ديگر زندگي همبستگي دارد (هاربين، 1997) براساس نظريه ناسازگاري جنسي، عدم توافق جنسي زوجين اولين و مهم‌ترين عامل طلاق است. فرض اصلي اين نظريه اين است که کاميابي جنسي به ازدواجي موفق و پايدار منجر مي‌شود و ناکامي جنسي طلاق را به دنبال دارد. جوهر اين نظريه بر اين اصل استوار است که از ميان تمام عواملي که در پس مشکلات خانوادگي به ويژه مشکلات منجر به طلاق وجود دارد، عدم کاميابي جنسي است که بر ديگر عوامل زمينه‌اي تقدم دارد.
اگر زوجي در روابط زناشويي کامياب باشند از بسياري از مشکلات به راحتي در مي‌گذرند و زندگي خوبي را سپري مي‌کنند. برعکس نبودن يک رابطه جنسي مناسب زمينه را براي دامن زدن به مشکلات جزيي و تبديل آن به مشکلات بزرگ مهيا مي‌سازد. به بيان ديگر مي‌خواهم اين‌طور بگويم که عوامل ديگر از جمله پول، شغل، فرزندان و تاثير ديگر افراد و دخالت آنها در خانواده، تا زماني که رضايت جنسي وجود دارد تاثير قابل ملاحظه‌اي بر گسيختگي خانواده ندارد و هيچ يک از عوامل بالا در صورت عدم رضايت‌جنسي و زناشويي نمي‌توانند از فروپاشي خانواده جلوگيري کنند.
براساس اين نظريه، لذت‌جويي جنسي اختصاص به سن خاصي نداشته و به تعبيري ديگر فراسني محسوب مي‌شود. مجموعه لذات زميني از جمله لذت جنسي، براي تمام سنين امري غريزي و خدادادي است. تفاوت موجود فقط به خاطر شيوه تظاهر آن است. در برخي پژوهش‌هاي معدودي که در ايران انجام شده است عامل 40 درصد طلاق‌ها، عدم رضايت جنسي عنوان شده است بنابراين آيا به نظر شما لازم نيست در جهت آموزش جنسي خانواده‌ها، از جمله زوجين جوان و جلوگيري از تبعات اجتماعي بعدي طلاق اقدام عاجلي صورت پذيرد؟! در حالي که به راحتي مي‌توان با آموزش جنسي زوجين جوان که در آغاز راه زندگي هستند از بروز مشکلات جنسي و اختلافات زمينه‌ساز طلاق پيشگيري کرد.

نوشته شده توسط علی در پنجشنبه بیست و سوم تیر 1390

آرشیو نظرات


>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:علمی,فرهنگی,اجتماعی,آموزشی,

] [ 15:30 ] [ علی ]

[ ]